Terugbetalings- en retourbeleid

Terugbetalings- en retourbeleid

Ons retour- en restitutiebeleid duurt 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds uw aankoop, kunnen we u geen volledige terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor retournering, moet het artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin u het heeft ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Uitzonderingen op retournering

Verschillende soorten goederen kunnen niet worden geretourneerd. Bederfelijke goederen zoals voedsel, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen intieme of hygiënische producten, gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen.

Aanvullende niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Sommige gezondheids- en persoonlijke verzorgingsproducten

Om uw retourzending te voltooien, hebben we een bon of een ander aankoopbewijs nodig.

Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.

Gedeeltelijke terugbetalingen

In bepaalde situaties wordt slechts een gedeeltelijke terugbetaling verleend:

  • Boeken met duidelijke gebruikssporen
  • Geopende CD’s, DVD’s, VHS-tapes, software, videogames, cassettebandjes of vinylplaten
  • Elk item dat niet in de originele staat verkeert, beschadigd is of onderdelen mist die niet door onze fout ontbreken
  • Elk item dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Terugbetalingen

Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te informeren over de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Als de terugbetaling wordt goedgekeurd, wordt deze verwerkt en wordt het bedrag automatisch teruggestort op uw creditcard of oorspronkelijke betaalmethode binnen een bepaald aantal dagen.

Te late of ontbrekende terugbetalingen

Als u uw terugbetaling nog niet heeft ontvangen, controleer dan eerst opnieuw uw bankrekening.

Neem vervolgens contact op met uw creditcardmaatschappij, omdat het enige tijd kan duren voordat de terugbetaling officieel wordt verwerkt.

Neem daarna contact op met uw bank. Er is vaak verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt bijgeschreven.

Als u dit allemaal heeft gedaan en nog steeds geen terugbetaling heeft ontvangen, neem dan contact met ons op via {e-mailadres}.

Afgeprijsde artikelen

Alleen artikelen tegen de normale prijs kunnen worden terugbetaald. Afgeprijsde artikelen komen niet in aanmerking voor restitutie.

Omruilingen

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als u een artikel wilt omruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail via {e-mailadres} en stuur het artikel naar: {fysiek adres}.

Cadeaus

Als het artikel als cadeau was aangemerkt bij aankoop en direct naar u is verzonden, ontvangt u een cadeaubon ter waarde van het geretourneerde artikel. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, sturen we een cadeaubon naar u op.

Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd bij aankoop, of als de gever het artikel naar zichzelf heeft laten verzenden om later aan u te geven, sturen we de terugbetaling naar de gever en zal deze op de hoogte worden gesteld van uw retourzending.

Retourzendingen verzenden

Om uw product te retourneren, dient u het te sturen naar: {fysiek adres}.

U bent zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten van uw retourzending. Verzendkosten worden niet terugbetaald. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling.

Afhankelijk van uw woonplaats kan het verschillen hoe lang het duurt voordat het omgeruilde product bij u aankomt.

Als u duurdere artikelen retourneert, overweeg dan een traceerbare verzendservice te gebruiken of verzendverzekering aan te schaffen. We kunnen niet garanderen dat we uw geretourneerde artikel zullen ontvangen.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via {e-mailadres} voor vragen over retourzendingen en terugbetalingen.